Starostwo w Brzegu przygotowuje się do przenoszenia wydziału komunikacji. Po przeniesieniu interesanci będą odbierać prawo jazdy i rejestrować tablice w budynku przy ul. Wyszyńskiego 23. Sala obsługi klientów powstanie w zaadaptowanym pomieszczeniu bankietowym byłego internatu. Według planu, przygotowano również pomieszczenie, które będzie przeznaczone na archiwum.
Prace budowlane w obiekcie dobiegły już końca. Jak wyjaśnia starosta brzeski Jacek Monkiewicz, kolejny etap to wyposażenie pomieszczeń w meble i urządzenia biurowe.
„Ze względu na warunki pogodowe, które były dosyć trudne, bo nie było zbyt wielu dni bez deszczu, nieco przesunęły się te prace na zewnątrz. Powinniśmy zamknąć temat związany z wyposażeniem nowej siedziby wydziału do końca czerwca. Później czas na przeprowadzkę, także myślę, że w okresie wakacyjnym klienci będą mogli już załatwiać swoje sprawy w tym nowym miejscu” – zapowiada.
Koszt inwestycji to milion 200 tysięcy złotych. Starostwo tłumaczy decyzję o przeprowadzce wygodą mieszkańców, którzy będą mogli załatwić więcej spraw w jednym miejscu. Obecna siedziba wydziału komunikacji mieści się w budynku urzędu miasta, jednak pomieszczenia te są własnością powiatu. Po przeprowadzce starostwo chce sprzedać je na rzecz magistratu, który ma dziś dysponować niewystarczającą ilością miejsca.